Fandom

Kajko i Kokosz Wiki

Janusz Christa

30pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
J christa

Autor komiksów o Kajko i Kokoszu, urodzony 19 lipca 1934 r. w Wilnie, zmarł 15 listopada 2008 w Sopocie. Oprócz rysowania komiksów był także scenarzystą, a z wykształcenia ekonomistą. W swojej karierze narysował ponad 5 tysiący komiksów, plansz i ilustracji, w tym najsłyniejsze serie Kajko i Kokosz oraz wcześniejsza Kajtek i Koko.

Wczesna twórczośćEdit

Christa zadebiutował w roku 1956 r. publikując niemal równocześnie w dwóch czasopismach Jazz oraz Przygoda. W pierwszym z nich ukazał się cykl jednostronicowych historyjek Kuku i Ryku, w drugim natomiast pojawiły się komiksy Opowieść o Armstrongu oraz Rock and Roll. W roku 1958 pojawił się natomiast pierwszy pasek o Kajtku-Majtku, który stał się początkiem cyklu Kajtek i Koko, a później Kajko i Kokosz.

Kajtek, Kajko, Koko i KokoszEdit

Rozpoczęte w ten sposób serie ukazywały się każdego dnia za wyjątkiem niedziel przez kolejne 17 lat w dzienniku Wieczór Wybrzeża. Sławniejszy z dwojga duetów zaczął ukazywać się w roku 1972 r. i bardzo szybko zdobył dużą popularność wśród czytelników. W roku 1975 Christa postanowił zakończyć współpracę z dziennikiem, początkowo przenosząc komiksy do magazynu Świat Młodych, a wkrótce później do czasopisma Relax. Niestety z uwagi na zły stan zdrowie w wieku 55 lat Christa został zmuszony do zaprzestania pracy nad kolejnymi komiksami.

Also on Fandom

Random Wiki